Podcaster om kommunikasjon og selvledelse

Velkommen til Våre Podcaster med Lene Fjellheim

Utforsk hvordan du kan skape bærekraftige hverdager og forbedre din kommunikasjon

Vi er glade for å presentere to inspirerende podcaster med Lene Fjellheim, som gir deg innsikt og verktøy for å forbedre din ledelse og kommunikasjon. Lene har en lang og variert karriere som leder og ledertrener, og i disse podcastene deler hun av sin erfaring og kunnskap.

Podcast 1: God kommunikasjon og bærekraftige hverdager med Smith og Due

I denne episoden utforsker Lene viktigheten av god kommunikasjon, og hvordan ordbruk og tydelighet kan gjøre en stor forskjell i arbeidslivet.

  • Hvordan bruke ord bevisst for å formidle budskap klart og tydelig.
  • Teknikker for å forbedre din kommunikasjon med kollegaer, kunder og samarbeidspartnere.
  • Måter å unngå misforståelser og skape en kultur for åpen og ærlig dialog.

Slik kan du kommunisere bedre

Hvordan kommuniserer du med andre mennesker? Over halvparten av det du kommuniserer handler ikke om hva du sier, men om kroppsspråket ditt og hvordan du sier det. Tonefall, stemmeleie og kroppsholdning har stor betydning for hvordan budskapet ditt når frem. Det er også viktig at du har eierskap til det du sier. Eierskapet gjenspeiler seg i hvordan du kommuniserer og har innvirkning på troverdigheten og tilliten til deg.

  1. Lytte
    Å være en god lytter er en flott egenskap. Ofte går vi dessverre i fella ved at vi ikke lytter aktivt, men forbereder oss på å svare, antar at vi vet hva den andre skal si, eller avbryter. Det er umulig å lytte godt om vi ikke gir vår absolutte oppmerksomhet.
  2. Følg med på kroppsspråk
    Du kan finne ut mye om et menneske ved å bare se på kroppsspråket. Observer hvordan de agerer mens de snakker. Samsvarer kroppsspråket med det som blir sagt?
  3. Tenk på ulike preferanser
    Alle liker ikke å kommunisere på samme måte. For noen fungerer en e-post helt fint, mens andre gjerne vil snakke på telefonen eller sende chat. Respekter den du forsøker å kommunisere med, og bruk den metoden som er foretrukket. Om du ikke vet, kan du kanskje spørre.
  4. Tonefall
    Problemet med e-post og sosiale medier er at det er vanskelig å se kroppsspråk, øyne samt høre stemmeleiet til den som snakker. Gjør derfor språket ditt klart, og bruk gjerne litt tid på å tenke før du trykker på send. Fordelen med å møtes personlig er at alle sansene dine får være med på kommunikasjonen.
  5. Vær konstruktiv
    I stedet for å peke på alt som er feil, pek heller på det som er bra. Finn deretter konstruktive måter å forbedre det som kan bli enda bedre.
  6. Gjenta hva du hører
    Det å gjenta det dere har snakket om som en oppsummering viser at du har fått med deg det viktigste, og at du forstår hva som har blitt sagt. Det gir deg også sjansen til å oppklare eventuelle misforståelser.
  7. Vær litt personlig
    Ved å åpne opp litt, vil du kunne skape mer tillit i en samtale. Spør gjerne den andre om noe som er viktig for dem, og fortell noe om deg selv.
  8. Rom for forbedring
    Effektiv kommunikasjon er en ferdighet du må øve på. Observer gjerne andres reaksjoner, så vet du hvor du kan forbedre deg.

Lytt til podcasten med Smith&Due: Bærekraftige hverdager med tydelig kommunikasjon

Utforsk viktigheten av Selvledelse og tydelig Kommunikasjon med Lene Fjellheim og Norasonde Gruppen

Er du på jakt etter nye karrieremuligheter eller ønsker du å utfordre deg selv til å ta initiativ og gjøre nye ting? Da er våre podcast med Lene Fjellheim og Norasonde Gruppen akkurat det du trenger!

Podcast 2: Hvorfor selvledelse og tydelig kommunikasjon er nøkkelen til din jobbsøkerprosess

I denne inspirerende podcasten deler Lene Fjellheim, sine beste råd og innsikter om hvorfor selvledelse og tydelig kommunikasjon er avgjørende når du skal søke jobb, ta initiativ, og bygge nettverk. Sammen med Norasonde Gruppen, utforsker Lene viktigheten av å være proaktiv og strategisk i din karrierereise.

Hva vil du lære?

  • Selvledelse: Hvordan ta kontroll over din egen utvikling og sette mål som hjelper deg.
  • Tydelig kommunikasjon: Teknikker for å forbedre din kommunikasjon, slik at du kan presentere deg selv på best mulig måte i jobbintervjuer og profesjonelle situasjoner.
  • Initiativtaking: Hvordan du kan ta initiativ og skille deg ut fra mengden når du søker jobb.
  • Nettverksbygging: Effektive metoder for å bygge og vedlikeholde et sterkt profesjonelt nettverk, inkludert bruk av LinkedIn til å sette opp relasjonskartet ditt.
  • Forberedelse til Jobbsøking: Tips til gode spørsmål du bør stille før du søker ny jobb, og hvordan du kan forberede deg.

Hvorfor bør du lytte?

Denne podcasten er en ressurs for deg som ønsker å forbedre dine ferdigheter og øke dine sjanser for å lykkes i arbeidsmarkedet. Ved å lytte til Lene Fjellheim og Norasonde Gruppen, får du praktiske råd og verktøy som kan anvendes direkte i din jobbsøkerprosess. Uansett om du er nyutdannet, på jakt etter en ny karrierevei, eller bare ønsker å forbedre dine nåværende ferdigheter: Denne podcasten vil  gi deg innsikt som er nyttig.

Lytt til jobbprat her: Selvledelse og tydelig kommunikasjon

Bli Inspirert og Ta Steget Videre

Vi oppfordrer deg til å lytte til begge podcastene og begynne å implementere det du lærer. Del gjerne dine erfaringer og innsikter med oss. Bli en del av vårt voksende nettverk  som jobber for å skape bedre, mer bærekraftige og arbeidsmiljøer. Registrer deg på våre nyhetsbrev her https://www.coachteam.no/nyhetsbrev/

Lytt til podcastene og begynn din reise mot bedre ledelse, selvledelse og kommunikasjon i dag!

Og PS – vil du lære enda mer anbefaler vi www.leder-skolen.no eller du kontakter Lene for en uformell prat om dine behov på [email protected]

 

Skroll til toppen