Ledercoaching ga Rising Star Awards for en av våre kunder

Av Marga Dijkman | Nyheter | 11.06.2015

At coaching gir resultater har vi visst og fått bevist i årevis. Det er ekstra hyggelig når en av lederne vi har coachet vinner en Rising Star Awards, og knyttter egen suksess til coachingprosess hos oss.

CoachTeam tror på globalt lederskap og samspill. Som ledd i vårt samfunnsansvar, har vi blant annet vært engasjert i Kenya via Born Global. Og dette har gitt uttelling. Nylig ble en av lederne vi har coachet pro bono, utnevnt til vinner av Rising Star Awards i Kenya! Jeremiah (Jerry) Mutisya – CEO at Basecamp Explorer Kenya. (For deg som liker reiser og unike opplevelser som gir deg minner for livet, er dette selskapet verdt en titt. De har basecamper både i Kenya og på Spitsbergen.)

Våren 2013 dro Lene Fjellheim til Kenya for å møte Jerry og lederteamet hans. De jobbet sammen med leder- og teamutvikling i flere dager. Dette skapte grunnlaget for Jerry`s videre prosess for å løfte seg som leder, og å snu krevende situasjoner i selskapet og omgivelsene rundt.

Deretter tok Marga Dijkman over som coach og sparringspartner for Jerry, hvor de hadde jevnlige coachingsamtaler via Skype et halvt års tid.  Verdifulle forretnings- og vennskapsbånd ble knyttet, og de har beholdt kontakten med hverandre etter at den formelle coachingprosessen ble avsluttet. Og for litt siden mottok Marga denne hyggelige mailen fra Jerry, som er gjengitt med tillatelse;

“Hi Marga,
I have to share these good news with, I won last week the rising star awards here in Kenya, a program that recognizes top talents ( between 28 and 40years) in the main categories of profession, in this case I was the top  in the hospitality and tourism category.

I so much attribute the win, in addition to every other effort to the coaching plan that we had in 2013/14, and thank you for making that possible.

Best regards,
Jerry»

Noen av de viktigste grunnene til at Jerry har lykkes så godt, er hans dedikasjon til egen utvikling, evne til å raskt omsette ny læring i praksis, villighet til å øve på nye ferdigheter innen ledelse og kommunikasjon, be om feedback og kontinuerlig evaluere egen og teamets prestasjoner. Det har vært inspirerende og følge med på hvordan han løfter seg til å bli mer strategisk og tenke langsiktig og visjonært. Og hvordan han trekker de lange tankene ned i den daglige driften i selskapet, samt hvordan han har arbeidet med relasjonsledelse for å få dette til, sier Marga Dijkman

Vi er glade for å kunne gjøre en forskjell, og blir ekstra stolte når våre kunder lykkes og gjør en forskjell for andre!

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV!

Meld deg på vårt nyhetsbrev. Vi sender av og til oppdateringer, gode tilbud og nyttig informasjon. Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-post adressen din med andre.