Hvor bevisst er du på din egen kommunikasjon? Hvordan ville det være å kunne kommunisere enda bedre, også i de vanskelige samtalene? Hvordan ville det være å enkelt kunne tune seg inn på samme kanal som din mottaker? Hvordan viser du respekt for andres kommunikasjon, og hvordan oppstår tillit?
Gjennom:
- Diskusjoner
- Caser
- Teknikker og
- Praktiske øvelser
…får vi bred forståelse for hvordan vår egen kommunikasjon kan bli enda bedre, og vi implementerer ny kunnskap til umiddelbar bruk.
Temaer som blir behandlet i kurset:
- Kartlegging og forståelse av egen kommunikasjonsstil og forståelse av andres
- Hvordan tilpasse din kommunikasjon til mottakerens?
- Den verbale og non-verbale kommunikasjonsprosessen
- Hvordan skape respekt og tillit i samtalen?
- Praktiske tips til ordvalg
- Hvordan observere uten å tolke?
- Hvordan sikre at budskapet blir oppfattet korrekt?
- Hvordan stille gode spørsmål?
- Hvordan håndtere den vanskelige samtalen?
- Hvordan gi og motta tilbakemeldinger?
- Hvordan bli en god lytter?
- Hvordan bruke retoriske modeller til gode presentasjoner?
- Hvordan bruke retorikk til gode argumentasjoner?
Kommunikasjonens magi arrangeres som bedriftsinternt kurs og skreddersys mht. caser og øvelser. Kontakt oss for et opplegg som akkurat din bedrift har behov for.