• Den vanskelige samtalen

 

Tomrommet som oppstår når vi ikke klarer å kommunisere, blir raskt fylt med gift, tøv og misforståelser.

– C.N. Parkinson

Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler. Når mye står på spill, meningene er delte og følelsene begynner å bli sterke, går samtaler ofte over til å bli vanskelige.

Vi kan gjøre en av tre ting når vi står overfor en viktig samtale:

  • Vi kan unngå den
  • Vi kan møte den og håndtere den dårlig
  • Vi kan møte den og håndtere den bra

På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke.

Målgruppe
Ledere med personalansvar, tillitsvalgte, verneombud og for deg som ønsker å forstå mer om mellommenneskelige forhold.

Læringsmål
Å utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler på en ryddig, fokusert og målrettet måte.

Innhold

  • Hva er en vanskelig samtale?
  • Ditt ansvar som leder i og av vanskelige samtaler
  • Start med hjertet
  • Lær å se etter, kunsten å lytte
  • Tilbakemeldinger/feedback
  • Konfliktstiler
  • Hvordan håndtere og tolke ulike reaksjoner fra den ansatte?
  • Den ubehagelige beskjeden, hva gjør du når du sier til mennesker noe de ikke vil høre?
  • Hvordan forberede deg til den vanskelige samtale?
  • Hvordan følge opp den vanskelige samtale?

Arbeidsmåte
Miniforelesninger, øvelser, egentrening, refleksjon i grupper

Kurset settes opp bedriftsinternt. Kontakt oss på tlf. 400 04 500 eller e-post.

Klar for en positiv endring?

KONTAKT OSS!

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV!

Meld deg på vårt nyhetsbrev. Vi sender av og til oppdateringer, gode tilbud og nyttig informasjon. Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-post adressen din med andre.